Friday, 24 July 2009

Unimpressive polling at The Daily Examiner, Grafton

These poll results for the morning of 24 July 2009 look rather impressive on The Daily Examiner's website.

However, the lack of any total number of votes received being identified means that no-one realises that the 84% of respondents voting "Yes" actually only represents about 17 people.

This is not the only APN News & Media website which carries these misleading poll layouts.

But what could one expect from a regional newspaper chain which is busily pursuing a tabloid reputation similar to The Daily do-you-know-the-truth-or-do-you-read-the Telegraph?

Any online polling the reader happens to see under the mastheads below should be treated with some caution if a respondent total is not displayed.

No comments: